måndag 22 augusti 2016

Ett "barndoms-måste ha"

När jag var barn fanns det en sak som jag och dom flesta av mina vänner suktade efter, en egen fast telefon utformad som en hamburgare, varmkorv eller något annat roligt. Ingen av oss visste vart eller hur vi skulle lagga vantarna på dessa skatter, jag tror inte någon av oss faktiskt ägde en sån telefon. Under en av mina loppisrundor fanns den helt plötsligt framför mig, dock 20 år för sent, hamburgetelefonen. Den kostade mig 50:-. Just denna modell misstänker jag är relativt nytillverkad, alltså inte en av dom som fanns under 90-talet, men ändå, nostalgivärdet på en sån här pryl måste göra den köpvänlig tänkte jag, mycket riktigt, sålde den ganska snabbt genom en "köp nu"-auktion.

Hamburgetelefon, såld för 250:-, minus insats 50:-, minus provision 25:-, ger en vinst på 175:-

 Hamburgetelefon


Cashburken: 919:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar