söndag 7 augusti 2016

Rakbladsslipare

Ibland dyker det upp rakbladsslipare på mina loppisrundor, det finns en mängd olika varianter. Jag brukar för egen del endast köpa dom som av någon anledning sticker ut från mängden, vissa av dom har en vev-mekanik jag gillar, andra har nåt annat som gör den speciell, då hamnar dom i min egen samling. Men dessa slipare jag ska redovisa nu är vanliga och i mitt tycke ganska tråkiga, dom är dessutom svårsålda har det visat sig. Tre av dessa försökte jag länge sälja utan att lyckas, men sen fick jag en idé, i min andra batch rakknivar fanns det en hel del i uselt skick, jag valde ut tre stycken och lade till en rakkniv i vardera annons för rakbladsslipare, äntligen blev dom sålda. Den fjärde rakbladsliparen betalade jag så pass lågt pris för vilket gjorde att jag kunde sälja den något billigare, dvs lättare. (På dom försäljningar där rakkniv ingick har jag i redovisningen lagt ihop den totala summan av slipare+rakkniv) Såldes som följer:

Stropax rakbladsslipare+rakkniv, såld för 120:-, minus insats 43:-, minus provision 12:-, ger en vinst på 65:-

Allegro rakbladsslipare+rakkniv, såld för 79:-, minus insats 43:-, minus provision 8:-, ger en vinst på 28:-

Sesam razor strop+rakkniv, såld för 99:-, minus insats 63:-, minus provision 10:-, ger en vinst på 26:-

Sharpex rakbladsslipare, såld för 65:-, minus insats 10:-, minus provision 6:-, ger en vinst på 49:-

Total vinst: 168:-

Stropax rakbladsslipare+rakkniv
 
 Allegro rakbladsslipare+rakkniv
 
 Sesam razor strop+rakkniv
 
 Sharpex rakbladsslipare
 
 
 Cashburken: 598:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar